Oeps! JavaScript ontbreekt!
Uw Web browser heeft JavaScript uitstaan of ondersteund geen JavaScript.
Om deze website optimaal te kunnen zien dient u JavaScript aan te zetten in uw Web browser en/of Firewall.
Of verander van Web browser die wel JavaScript ondersteund; Firefox, Safari, Opera, Chrome of Internet Explorer nieuwer dan versie 6.
Shoutbox
U moet inloggen om een bericht te plaatsen.
Hemmie
Hemmie9 maand geleden
Allen een voorspoedig 2020 gewenst.
H
hoviereijer1 jaar geleden
Hemmie
Hemmie3 jaar geleden
Mooi werk, Patrick.
Patrick
Patrick3 jaar geleden
alle afbeeldingen zijn terug!
Hemmie
Hemmie3 jaar geleden
Iedereen al vast een mooie en goede Kerst toegewenst, een goede jaarwisseling en een gezond en mobiel 2018. Gr. Hemmie

Erik's Diplomat

Laatst bijgewerkt op 5 jaar geleden
diplomaterik
Dit is mijn Diplomat B 2.8E van 1973.

ik heb hem uit België geïmporteerd waar hij de laatste 20 jaar in de parkeer garage heeft gestaan.

we zijn nu lekker bezig met de motor aan de gang krijgen, koelsysteem op orde maken brandstof systeem van achter naar voor reinigen, Remsysteem reviseren, nieuwe banden monteren...

En natuurlijk poetsen en schoonmaken, daar komen nog wel een paar zweet druppeltjes aan te pas ben ik bang.

Ik heb nog niet zo heel veel foto's maar ik wil ze jullie toch niet onthouden:)

Citaat

Veel plezier met de hobby allemaal...
Eindelijk een een zes cilinder...Cool
Nu eindelijk een Kenteken.
Diplomat B2.8E '73GrinGrin
diplomaterik het volgende bijgevoegd bestand:
2013-04-10_1949041.jpg [608.33kB / 173 Downloads]
Hemmie
Welkom op het forum.
Met die Diplo zal het best lukken.

Gr.
diplomaterik
Nog ééntje erbij
2013-04-16_202305.jpg [654.13kB / 181 Downloads]
diplomaterik
Dankjewel,

Beetje klus zit er nog wel aan hoor, Maar de basis is hard en dat is het belangrijkste...
diplomaterik
en dan de laatste voor nu...
2013-04-16_203649.jpg [663.46kB / 173 Downloads]
Hemmie
We zien het resultaat later?
diplomaterik
zeker en vast,

maar wat ik zeg het is nog wel even klus.
Vandaag zijn we er achter gekomen dat de voor ruit toch ook lek is...
niet getreurd zeiltje er weer over en de ruiten boer maar weer bellen.
gelukkig een vriendje van mijn vader, die dé- en monteert de ruit voor 125 euro.
ik weet niet of het duur of goedkoop is, ik weet alleen dat het nodig is als ik een droge auto wil hebben.

het is niet de bedoeling dat het een gebruiksauto word, maar het moet wel kunnen, kwalitatief gezien.

het eerste plan is de motor lopend te krijgen (brandstofsysteem van achter naar voor gereinigd)
en de Remmerij compleet reviseren, Achter dempers vervangen (pijp of dempers verbouwen van een E-kadett)
en dan voor de import keuring en APK in Zoetermeer.

Erg spannend allemaal, daar ik er nagenoeg geen papieren bij heb...
gelukkig ben ik bij het rdw wel als liefhebber bekend en niet als handelaar/sjacheraar,
ik hoop dat het scheelt.

Daarna gaan we pas in de carrosserie duiken, die is behoorlijk hard maar heeft hier en daar toch wel wat aandachtspuntjes maar zeker geen rotte plekken.
diplomaterik
Hoi Adje,

Dit zijn nou de dingen waar ik op had gehoopt.
deze informatie kan ik goed gebruiken...

Het leuke aan dit forum is dat nu iedereen het kan weten.

Overmorgen hoop ik weer een paar foto's te kunnen plaatsen.:D
diplomaterik
Eindelijk Bandjes gevonden:D
Snel de boel om Ronals geslagen in balans gebracht en klaar gezet voor montage...
2013-05-18_1009411.jpg [723.35kB / 175 Downloads]
diplomaterik
Halve grille gepoetst voor de voor na foto...
Met Barbeque reiniger... toch leuk voor iets wat verkeerstechnisch een redelijke patatsnijder is:D
2013-05-18_075931.jpg [591.26kB / 186 Downloads]
diplomaterik
En nog een klein kadootje voor de weergoden, Andere velgen onder de Astra.
Morgen nog even wassen en dan mag het zonnetje komen...
2013-05-18_210027.jpg [904.24kB / 189 Downloads]
diplomaterik
maar weer eens een briefje plaatsen...

Eindelijk hij loopt, na alles vanaf het begin tot het eind schoon gemaakt te hebben, alle elektra door gemeten en uit eindelijk bleken toch de verstuivers vast te zitten.
ik heb los gekregen door ze met twaalf volt direct aan te sturen op de werkbank.

nu blijft alleen de uitlaat klep nog hangen van de achterste cilinder.
ik heb hem al een keer los getikt maar hij is toch weer vast komen te zitten.
ik lees hier en daar verschillende methoden, de één zegt gewoon diesel bij je olie gooien en de ander zegt dat je duur spul moet kopen of zelfs de hele kop eraf moet halen...
kan wel, maar komt toch al gauw een kopsetje en een uur of 6 knutselen aan te pas:(

ik geloof niet dat de klep heel erg vast zit, hij heeft al eventjes goed meegelopen...
heeft iemand nog goeie ideeën?
20130624_213220_resized_3.jpg [648.25kB / 169 Downloads]
diplomaterik
Dankjewel Gert,

Ik bel je morgen in de middag denk ik...:)
diplomaterik
Het is even geleden...
maarr dan is er ook goed nieuws.
de Diplomat heeft de technische keuring bij het RDW doorstaan en de BPM aanvraag is onderweg.
ik hoop mar dat ik alles goed heb ingevuld want anders duurt het alllemaal nog langer...
reden dat alles nog al uit liep is eigenlijk het verkrijgen van een koppakking en een zuiger, een zuiger? ja een zuiger.
uit eindelijk bleek de klep niet vast te zitten,
maar dat er een stukje van de zuiger was afgebroken,
waardoor de bovenste zuigerveer stukje bij beetje de verbrandingsruimte heeft verlaten.
dit zagen we nadat we de kop er af hadden en de kleppen allemaal heel soepel bleken te lopen.
Blok geheel reviseren kwam op 2600Euro:o.
toch maar een onderblok gekocht in de hoop dat er een goede maat zuiger in zou zitten, en warempel, ik had geluk drie geschikte kandidaten. ik koos voor de vvorste zuiger omdat die altijd het best gekoeld is geweest.
lagerschalen overgezet en de kop kon er weer op.
Even een imitatie kopsetje besteld en toen ging het mis met de planning...
kop gemonteerd en starten maar..
in eerste instantie liep de motor goed maar een rookwolk onder de motorkap deed anders vermoeden.
ter hoogte van oliekanaal naar de kop kwam de olie tussen de kop en het onderblok uitlopen...
kop er weer af en de nieuwe koppakking vergeleken met de originele pakking, daar miste een koperen ringetje voor het olie kanaal naar de kop, nog eens geprobeerd met extra voeibare pakking nog één keer geprobeerd om er zelf een ringetje in te knutselen maar jullie begrijpen dat dit ijdele hoop was.

op zoek naar een goede dan maar, iets duurder dan de vorige maar helaas de verkeerde zuigerdiameter niet hoeven sleutele maar toch weer een paar weken verder de goede pakking binnen, één van "Repa Reinz" perfekt afgewerkt en een pasvorm die ik niet anders dan als perfect mag omschrijven. en een koperen ringetje voor het olie kanaal naar de kop.
mocht je ooit een pakking binnen krijgen, let hier dan op. het scheelt echt veel werk.

begin december de eerste proef rit 300 meter en niets meer...
geen brandstof druk (ik heb een permanente meter onder de kap).
de brandstofpomp had kenneleijk een vuiltje niet kunnen verwerken en was vast geslagen, pomp achteruit laten lopen op de werk bank en hij kwam weer losB) daarna een toertje van 25 kilometer gemaakt en vol vertouwen de RDW keuring in Waddinxveen.
helaas moest ik door gebrek aan papieren ook meteen de apk doen en daar ging het een beetje mis, de tank leek lek maar dat was gelukkig een losse tank ontluchting.
toch nog een plekje op een remleiding, los steekashoesje, accu vergeten vast te zetten:|, maar dat was het dan ook en ik had ook even geen rekening gehouden met apk ik wilde alleen een kenteken;)
gelukkig ging het op vrijdag de dertiende December 2013 in één keer goed.
RDW in APK keuring zijn in orde, nu alleen de bpm aanvraag afronden en wachten op de kenteken papieren om vervolgens de kenteken platen te bestellen.
En dan Rijden..., rijden en nog eens rijden....
Hemmie
Is er bij de RDW in Waddinxveen geen BPM-aangiftepunt?
Michiel
Waarom moet je een BPM-aanvraag doen voor een auto waarover geen BPM hoeft te worden betaald?
diplomaterik
Dat is alleen nog maar een brievenbus...
Ook daar word kennelijk in het personeelsbestand gesneden...
diplomaterik
er moet vast gesteld worden hoeveel bpm er verschuldigd is geweest en dat die afschrijvingsperiode daadwerkelijk voorbij is.
in de berekening leek het er nog heel even op dat ik 724 euro terug zou krijgen maar daar moest ik 0 van maken:)
Hemmie
Van een auto waarover nooit geen BPM is betaald omdat het domweg toen nog niet bestond, krijg je dus ook nooit geen geld terug.
Een aangifteformulier voor de BPM kun je gratis downloaden bij de belastingdienst en het invullen betreft in dit geval alleen je NAW-gegevens, het merk en type auto incl. bouwjaar met een kruisje in het vak "niet- BPM plichtig" en je handtekening. Er valt dus niets te berekenen bij deze auto. Na enkele dagen ligt dan het kentekenbewijs in je brievenbus.
BPM is pas sinds 1993 toegepast. Daarvoor heette dat BVB ofwel Bijzonder Verbruiks Belasting. Dat werd toen, naar ik meen, niet meer toegestaan door de EU.
diplomaterik
Hoi Hemmie,

Snap ik natuurlijk wel, maar het rekent toch leuker als het er op lijkt dat je geld terug krijgt ;).
U bekijkt kan alle discussiegesprekken in dit forum.
U start kan niet een nieuwe discussie in dit forum.
U antwoordt kan niet in deze discussie.
U start kan niet op een enquente in dit forum.
U uploadt bijlagen kan niet in dit forum.
U download bijlagen kan in dit forum.
Op dit forum kunt u veel informatie vinden over de Opels die door de jaren heen echte mooie klassiekers zijn geworden.
Om deel te nemen aan dit forum dient u zich eerst te registreren waarna wij uw account activeren.
U kunt dus na registratie helaas niet direct gebruik maken van dit forum.
Klik hier om naar het forum te gaan.
Wij wensen u veel plezier op het nieuwe forum van de HOCN.
Mocht u nog vragen hebben over het forum, stuurt u dan een e-mail naar forum@opelclub.nl
Leden Enquete
Hoe makkelijk kom jij nog aan onderdelen voor je klasieker?
Inloggen
Nog geen lid? Klik hier om te registreren.
Gebruikers online
Gasten online 20

Leden Online 0

Totaal aantal leden: 563
Nieuwste lid: buitermark